今日見てきました・・・

TK-wata2005-07-13

前回行ったときは右ピストンに真っ黒なカーボンが
付着した状態だったけど、今日は既に左側の作業に入っていました。
しかもカーボンも綺麗に除去した状態を見ることができ、
「するべき事は言わなくてもしてくれるんだなぁ」と思い、
安心したと言うか、さすがと言うか嬉しくなりました、
これで新品のバルブが組まれて、タペット調整が完了すれば
多少調子がよくなるかもしれないですね。
(これはセミOHと言えるかな?)

またバラされたパーツもチェックしました。
前オーナーが何も手を入れてなかったと考えられますが
プッシュロッド等のパーツも変形がなく、「当たりのエンジン」だったかと
勝手に思っています。

あとはオイルパン内の変質物をどうするかが問題です。
When it carries out last time, deep-black carbon at a right piston
Although it was in the adhering state, the work of left-hand side was already started today.
And the state where carbon was also removed finely can be seen,
I think "even if it does not say, it carries out that it should carry out",
It became [ whether it says that he felt easy, or although put is said and ] glad,
If a new valve is constructed now and tappet adjustment is completed
A tune may become good somewhat.
(Kana ? which this can say as semi OH)
Moreover, the part taken into pieces was also checked.
Although it is thought that former owner was putting in no hands
Or [ that parts, such as a push rod, did not have modification, either and were "the engines of the hit" ]
I think that it is selfish.
It is a problem what the rest does the deterioration thing in oil bread.