早くも1年経ちました!

今日で納車から1年経ちました!

最初は分からなかったですが、今思えば
非常に調子が悪かったですね。

エンジンはぜんぜんかからず、かかっても直ぐ止まる。
数日後にオイルとプラグを換えたら見違えるように
始動性や吹け上がりが良くなった。
オイルは3.5リットルのはずが2.5Lしか入らなかった。
その後の整備でオイルパンを開けたらオイルの変質物が1リットル
溜まっていました。おそらく製造から30年開けられなかったの
でしょう。燃焼室やバルブはカーボンが分厚く堆積。
全て取り除き、バルブも交換でタペットも調整し、
キャブもOH。
今エンジンはほぼ完調といえるのではないでしょうか。

あとひどかったのがリアのショック、
アクセルON・OFFやシフトチェンジのたびに
車体後部が「ボヨ〜ンボヨ〜ン」
「これが有名なグッツィのリフトアップかぁ〜」と思っていたのですが
(一番安い)新品ショックに換えた途端、それがなくなりました。
ショックの寿命が終わっていたんですね。


そんな感じで機関は非常に調子がいいので
あとは錆びを落とし、塗装やポリッシュで
綺麗にするのが今後の課題でしょうか。
One year has passed since delivery of cars in today!
Although I do not understand at first, if it considers now
It was very out of condition.
The engine does not start at all, but even if it starts, it stops immediately.
Improve, if a plug is changed to oil in several days.
Starting nature and that it can blow going up became good.
oil must be 3.5l. -- only が 2.5L entered.
When opening oil bread by subsequent maintenance, the deterioration thing of oil is 1l.
It had collected.
Probably it was not able to open from manufacture for 30 years.
でしょう.
Carbon deposits a burner and a valve thick.
All are removed and a tappet also adjusts a valve by exchange,
A cab is also OH.
Can't an engine be called in perfect condition mostly now?
It is a shock of リア that was [ the back ] severe,
Whenever [ of accelerator ON-OFF or a shift change ]
The body rears are "boyo---n."
"-- it is the lift rise of guzzi with this famous -- I thought -"
(It is the cheapest) It was lost just as it changed to the new article shock.
Had the shocking life finished?
An organization is that which a tune says very much by such touch.