ドンピシャ!


タイヤ交換完了しました。


クラシカルなパターンなので見た目の違和感無し(?)ですね。


走った感じがこれまたグゥ〜。


前のタイヤは、断面が四角く厚みが10cmくらいあったので
コーナーでステアリングを切ると、まずタイヤが「グンニャ〜」と
撓んでから曲がり始める感じで、スピードが上がるほど
アンダーステアっぽいロールをかなり感じる曲がり方だったのです。
(サイドカー用タイヤでは仕方ないですね)


今回のタイヤは現代のバイクタイヤ、バンクしても大丈夫なタイヤが
撓むはずもありません。
ハンドルを切った瞬間に曲がります。(ホントか?)
初めてケーターハムに乗った時の感覚を思い出しました。
実はTKの今のサスもスパックスの車高&減衰調整付きのセブン用で
純正のバイク用の「ヘイゴン」に比べかなり硬目です。
(見た目は真っ黒で寂しいです)
もう少し硬くてもいいなと思いますが
このタイヤとサスのお陰でやっとライトウェイトスポーツの
ハンドリングを手に入れました。(ホントか?)


いつも部品を換える時は予想が外れるのですが
今回は予想以上のいい結果となりました。


ハンドルも「コレでもか」というくらい軽くなり、
スラロームも楽にこなせそうな感じですが、
逆に直進中にラフな操作は危険そうです。


暫くミニ熱が出ていましたが、急にTK心が盛り上がってきました。


イベントに向けて錆びなどを取ってあげたいと思います。(行けるのか?)



The tire exchange completion was done.

There is no sense of incompatibility of externals because it is a classical
pattern (?).

The running feeling is this and Gu. 。

Previous state..tire..section..square..thickness..provide..corner..
steering wheel..cut..first of all..tire..bend..feel..speed..go up..
understeer..roll..considerably..feel..bend.

In this tire, even if the motorcycle tire and the bank are done, a
safe tire is not modern.
It bends momentarily at the time of turned the steering wheel. (Is it
real?)The sense at the first time was recalled.
To tell the truth, Szasz of TK today is considerably Catame compared
with "Hagon" for the motorcycle of purity for seven with height &
attenuation adjustment of Spaccs.
Though think may not be hard a little more
The start of light weight sports was finally obtained thanks to this
tire and Szasz. (Is it real?)

It became a good result this time though the expectation came off
when parts were changed always more than the expectation.

It seems to be dangerous though it is feeling that seems to be able
to be digested while going straight oppositely lighten by saying the
steering wheel, "Is it Core?", and easy the slalom, too by ..rough..
Ayats.

The TK mind has risen suddenly though the mini heat had occurred for a while.

I want to take rust etc. aiming at the event.